Kaip pristatyti save rankdarbių rinkoje?

Padidinti savo, kaip rankdarbių kūrėjo, žinomumą, galima 5 etapais. Vienas iš jų – nuolatiniai pranešimai apie jūsų kūrybą spaudoje. Priežasčių, kodėl apie jus turėtų parašyti žurnalistai, nemažai...

Kaip tinkamai aprašyti rankdarbį?

Geras rankdarbio aprašymas įtikina potencialius pirkėjus įsigyti rankdarbį. Jis ypač svarbus prekiaujant internete, kadangi elektroninės parduotuvės lankytojai neturi galimybės asmeniškai apžiūrėti rankdarbio.

Rankdarbių mugė: prieš ją ir jos metu

Kokius veiksmus atlikti, į ką atkreipti dėmesį dalyvaujant rankdarbių mugėje? Apsisprendus dalyvauti mugėje ir iki jos pradžios likus 1 – 2 mėnesiams, reikėtų...

Kas sudaro rankdarbių kainą?

Tam tikrais atvejais atsiranda prieštaringumų tarp stipraus kūrėjo emocinio ryšio su rankdarbiais ir būtinybės įvertinti rankdarbius pinigais. Kartais tokie prieštaringumai nulemia, jog rankdarbiams nustatoma per didelė arba per maža kaina.

Kaip sudominti rankdarbių pirkėjus?

Klausykite pirkėjų. Klauskite jų nuomonės dėl naujų rankdarbių dizaino, išklausykite jų pageidavimus. Būkite kantrūs ir maloniai patarkite, padėkite visiems pirkėjams...

2013 m. vasario 15 d.

Rankdarbių rinkodaros sprendimai, kurių vertėtų atsisakyti

Rankdarbių rinkodaros sprendimai, kurių verta atsisakyti


Kiek anksčiau nei prieš metus „Rinkodara rankdarbiams“ rašė apie rinkodaros sprendimus 2012-iesiems metams. Pastarieji aktualūs ir šiais metais. Tačiau rinkodaros profesionalai vis garsiau šneka apie kai kurias rinkodaros strategijų atgyvenas. Ką vertėtų lengvai pamiršti ir leisti pasidengti dulkių sluoksniu?



Vien tik raktažodžiais pagrįsta paieškos sistemų optimizacija. Paieškos sistemai „Google“ pakeitus algoritmą, susitelkiama labiau į turinį nei į raktiniais žodžiais prifarširuotą interneto svetainę. Kokybiškas ir su paieškos žodžiais susijęs turinys svetainės lankytojams bus vertingas - tai svarbu, norint, jog žmonės apsilankytų pakartotinai, o iš nuolatinių lankytojų taptų pirkėjais ir jūsų kūrybos gerbėjais. Internetas perpildytas įvairia informacija, todėl tampa vis kebliau atsirinkti tinkamą ir patikimą šaltinį. Todėl kūrybingos rankdarbių svetainės turinys turi būti įkvepiantis, įsimintinas ir unikalus, atkakliai kovojant dėl lankytojo susidomėjimo. Beje, istorija turi būti ne tik papasakota - vertingiau, jei ji - dar ir pavaizduota: „Instagram“ ir „Pinterest“ (daugiau apie šį socialinį tinklą - straipsnyje „Kaip susikurti paskyrą socialiniame tinkle „Pinterest“?“) suteikia galimybę nuotraukomis ir paveikslais trupai apžvelgti svarbius įvykius.

Vaizdelių kaip rinkodaros priemonės ignoravimas. „Youtube“ veikia kaip antra didžiausia paieškos svetainė, todėl vaizdelių rinkodara tampa aktuali. „Youtube“ ieškoma informacijos įvairiomis temomis: pavyzdžiui, rankdarbių kūrimo procesą demonstruojantis vaizdelis gali įkvėpti žiūrovus ir padėti surasti daugiau jūsų kūrybos ir idėjų gerbėjų.

Meniškas ir subtilus vaizdelis su jūsų rankų darbo kūrinių pristatymu padėtų įsidėmėti jūsų pavadinimą. Išskirtinėms progoms (Kalėdoms, Valentino dienai, vestuvėms ir pan.) sukurtas vaizdo įrašas potencialiems pirkėjams pagelbės išplėtoti idėją ką (rankų darbo papuošalus, veltinius žaislus ir pan.) ir kokiomis progomis dovanoti. Taigi galima sukurti keletą vaizdelių, orientuotų į skirtinguose pirkimo proceso etapuose (besiruošiančius pirkti; žinančius, jog tikrai pirks rankdarbius, tik nenusprendusius, ar norėtų veltinių šlepečių, megztų pirštinių, siuvinėtų pagalvėlių; pasirengusius pirkti konkretų daiktą, tik svarstančius, kurį kūrėją pasirinkti; nusprendusius pirkti iš konkretaus kūrėjo, tik laukiantys patvirtinimo, ar išties verta: ar kiti žmonės gerai atsiliepia apie šiuos rankdarbius, ar kūrėjas nuolat pasiūlo ką nors nauja, gražiai suvynioja kaip dovaną ir pan.) rankdarbių esančius žiūrovus. Be to, filmuotas vaizdelis lengvai transformuojamas į keletą nuotraukų, tekstą, kuriais galite pasidalyti socialiniuose tinkluose.

Atsiliepimų klastojimas. Potencialūs rankdarbių pirkėjai dažnai vadovaujasi esamų pirkėjų atsiliepimais ir komentarais. Tegul atsiliepimai apie jūsų rankdarbius skamba natūraliai, šmaikščiai, tegul būna matomos įvairios nuomonės - diskusijos yra įdomios ir rečiau ignoruojamos nei ištisi pagiriamieji sakiniai.

Sprendimų priėmimas, remiantis netinkamais duomenimis. Ar, administruodami savo rankdarbių socialinių tinklų paskyras, pasirenkate tinkamus kriterijus sekėjų, gerbėjų aktyvumui įvertinti? Ar duomenis lyginate vienus su kitais? Tarkim, jūsų rankdarbių puslapio gerbėjų skaičius „Facebook'e“ vargiai nurodo, ar veikla socialiniame tinkle naudinga. Reikėtų stebėti, kiek iš šių žmonių komentuoja jūsų įrašus, jais dalijasi su draugais, keli iš jūsų puslapio gerbėjų pirko jūsų rankdarbių. Vien gaminių nuotraukos su jų kainomis ir skatinu skubiai užsisakyti erzina lankytojus ir ilgainiui pabosta dėl itin komercinio pobūdžio; įrašai, kaskart dalijantis vien tik kitų skelbiama informacija, atrodo jau matyti, pasikartojantys, todėl gali lengvai nuvilti.

Stenkitės, jog puslapio gerbėjai  neužsiliktų vien jūsų „Facebook'o“ puslapyje: paskelbkite nuorodą į savo tinklaraščio įrašą, teminį rankdarbių albumą ir pan. Pavyzdžiui, „Rinkodaros rankdarbiams“ „Facebook'o“ naujienų sraute matyti ne vien nuorodos į įrašus iš šio tinklaraščio, bet ir įkvepiančios nuotraukos, nuorodos į aktualius straipsnius kituose šaltiniuose.

Atkreipkite dėmesį, kokio pobūdžio naujienos įdomiausios jūsų gerbėjams: nuotraukos, nuoroda į rankdarbių gamybos proceso aprašymą, nuoroda į straipsnį apie jūsų kūrybą ar interviu, vaizdeliai - kuris įrašas iš pastarųjų buvo „virusiškiausias“, pritraukęs naujų gerbėjų, paskatinęs diskusiją. Socialiniuose tinkluose būsenos atnaujinimai greitai dingsta dideliame naujienų sraute, todėl dažnai naudinga įrašus skelbti kelissyk per dieną (jei naujienų nėra daug, jas galima atnaujinti kelissyk per savaitę/mėnesį), parenkant geriausią laiką skirtingose laiko zonose gyvenantiems gerbėjams. Siekiant nustatyti, kokiu metu paskelbta ta pati naujiena sulaukia daugiausia dėmesio, galima naudoti skirtingas nuorodas, pavyzdžiui, pirmąsyk - įprastą nuorodą į tinklaraščio įrašą ir antrąsyk - sutrumpintą tą pačią nuorodą (galite naudoti tinyURL, goo.gl, ow.ly, „Rinkodara rankdarbiams“ paprastai naudoja bitly). Daugiau perskaityti apie „Facebook'o“ puslapio administravimą galite čia.

Stebint šiuos duomenis, galima vis tiksliau pritaikyti turinį gerbėjams ir paskatinti juos nuolat kalbėti apie jūsų kūrybinę veiklą. Ir... būkite geri ir draugiški savo skaitytojams/gerbėjams/sekėjams: padėkokite už komentarus, palaikymą, atsakykite į pasiteiravimus.


Vilija Butėnienė

Šaltiniai

9 marketing strategies you must stop using -- now
9 ways to lose friends and alienate people in social media

1 komentaras:

Rašyti komentarą

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...