Kaip pristatyti save rankdarbių rinkoje?

Padidinti savo, kaip rankdarbių kūrėjo, žinomumą, galima 5 etapais. Vienas iš jų – nuolatiniai pranešimai apie jūsų kūrybą spaudoje. Priežasčių, kodėl apie jus turėtų parašyti žurnalistai, nemažai...

Kaip tinkamai aprašyti rankdarbį?

Geras rankdarbio aprašymas įtikina potencialius pirkėjus įsigyti rankdarbį. Jis ypač svarbus prekiaujant internete, kadangi elektroninės parduotuvės lankytojai neturi galimybės asmeniškai apžiūrėti rankdarbio.

Rankdarbių mugė: prieš ją ir jos metu

Kokius veiksmus atlikti, į ką atkreipti dėmesį dalyvaujant rankdarbių mugėje? Apsisprendus dalyvauti mugėje ir iki jos pradžios likus 1 – 2 mėnesiams, reikėtų...

Kas sudaro rankdarbių kainą?

Tam tikrais atvejais atsiranda prieštaringumų tarp stipraus kūrėjo emocinio ryšio su rankdarbiais ir būtinybės įvertinti rankdarbius pinigais. Kartais tokie prieštaringumai nulemia, jog rankdarbiams nustatoma per didelė arba per maža kaina.

Kaip sudominti rankdarbių pirkėjus?

Klausykite pirkėjų. Klauskite jų nuomonės dėl naujų rankdarbių dizaino, išklausykite jų pageidavimus. Būkite kantrūs ir maloniai patarkite, padėkite visiems pirkėjams...

2012 m. balandžio 20 d.

Kūryba ir verslas: ką apie tai sako kūrėjai?

Rankdarbių kūryba ir verslas: kaip kūrėjui su savo Pagalve patekti ir likti rinkoje?


„Rinkodara rankdarbiams“ anksčiau rašė apie rankdarbių ir rankdarbių verslo sąvokas. Tai labiau mokslinis rankdarbių kūrybos ir verslo aprašymas, patys kūrėjai apie tai kalba žaismingiau, vartoja metaforas. Kiekvieno kūrėjo santykis su pačia kūryba ir verslu ypatingas, todėl ir minčių įvairovė didelė. Dalis jų pateikiama šiame straipsnyje. 


Apie idėją, kritiką ir konkurenciją – „Lamų slėnio“ kūrėjai Algė ir Eligijus Ramanauskai: 

„Kai sugalvoji kokią nors idėją, privalai suvokti, kad tą pačią sekundę kam nors pasaulyje taip pat atėjo į galvą panaši mintis. Todėl turi pasiryžti ir įgyvendinti savo idėją greičiau ir geriau. 

Ir šiaip Lietuvoje nuolat jauti aplinkos skepsį, kad bet kokia tavo idėja nepavyks. Kad atlaikytum aplinkos spaudimą ir kažką savo įgyvendintum, turi būti užsispyręs kaip mulas.“ 

Kūrybinės idėjos yra svarbus visuomenės gyvenimo variklis, todėl vien jų buvimas yra labai reikalingas. Tačiau verslo požiūriu idėjos įgyvendinti pernelyg skubotai ar vien iš užsispyrimo ir didelio atkaklumo nevertėtų. Idėją verta patikrinti: galbūt ji sėkmingai įgyvendinama, galbūt rinkoje ją siūlyti dar per anksti, galbūt ji neįgyvendinama todėl, kad nėra pelninga? Žinoma, šie klausimai svarbūs tiems, kurie rankdarbiais ketina užsiimti kaip verslu; kurti savo reikmėms ar dovanoti artimiesiems paprastai yra malonus ir neįpareigojantis užsiėmimas. 

Dizaineris Alexanderis McQueenas apie verslo ir mados kūrybos santykį kalba gan tiesmukai: 

„Mados kūryba, lygiai kaip muzika ir tapyba, yra menas. Kita vertus, kaip ir bet kuri kūrybos šaka, ji gali būti suvokiama paviršutiniškai – kaip verslas.“ 

Apie kūrinių pristatymą – juvelyrikos dizainerė Jurga Lago: 

„Meno kūrinius reikia mokėti išklausyti, todėl daug paprasčiau, kai apie juos papasakoja autorius“. 

Neįkainojamos vertės kūriniui gali suteikti jo aprašymas, nusakantis kūrinio idėją, funkcijas, paskirtį. Galbūt paprasta kūrinio forma yra ilgo darbo ir paieškų rezultatas, nulemtas pamatytų vaizdų, priešingų įvaizdžių sugretinimo ar pan. Tai suteikia kūriniui pridėtinės vertės. Apie tai išsamiai ir įkvepiančiai gali kalbėti tik autorius. 

Apie naujausių tendencijų įtaką kūrybai – juvelyrikos dizainerė Jurga Lago: 

„Madą išmanau ir seku tam, kad mano daiktai būtų jai atsparūs. Kiekvienas sukurtas papuošalas turi savo gimimo istoriją, paaiškinančią, kodėl jis yra toks“. 

Šis požiūris svarbus, norintiems kryptingai plėtoti savo prekės ženklą ir siekti savo asmeniškai sukurtos vizijos. Tendencijos yra laikinos, o pagrindinį stilių išlaikantis kūrėjas tampa atpažįstamas pirkėjų. 

Apie kūrinių originalumą svarsto lėlių kūrėja Jūratė Dovydėnaitė: 

„Mano lėlės yra autorinis darbas, mano fantazijos vaisius. Niekas niekada negalėtų sukurti identiškos lėlės. Net ir aš pati. Tai vienetiniai darbai“. Kūrėja nepriima užsakymų, nes kurdama lėles, atskleidžia savo fantaziją, o pirkėjai gali žavėtis jau išbaigtu kūriniu. 

Nekuriant pagal užsakymus, derėtų nuolat pristatyti naujų kūrinių galerijoms, rankdarbių parduotuvėms, sukurti interneto svetainę, pristatančią patį kūrėją ir jo kūrinius, priimti sprendimus, padedančius išsiskirti ir tapti žinomais rinkoje, dalyvauti mugėse ir pan. Daugiau apie tai „Rinkodara rankdarbiams“ rašė straipsnyje „Kaip susikurti savo, kaip kūrėjo, įvaizdį?“ Jeigu kūrinys išties originalus, verta jį apsaugoti teisiškai – daugiau apie tai šiame straipsnyje

Apie kūrinių kainą – „Pagaminta rankomis“ savininkė Rosvita Daukšienė daugiau uždirba daugiausia dėl to, kad pradėjo labiau vertinti savo darbą. Iš pradžių jai buvo gana to, kad veikla teikė malonumo, be to, trūkę pasitikėjimo savimi, todėl rankdarbius parduodavo kone už savikainą. 

Rankdarbių kainą nuo savikainos atskirti labai svarbu, jei siekiama sėkmingai plėtoti rankdarbių verslą. „Rinkodara rankdarbiams“ apie rankdarbių kainos skaičiavimą gana išsamiai rašė čia ir čia

Apie įsimintino prekės ženklo sukūrimą – juvelyrikos dizainerė Jurga Lago: 

„Visa galva pasinėriau į YURGA brendo kūrimą: reikėjo studijuoti rinkodarą, administravimą, verslo vadybą, - dalykus apie kuriuos neturėjau žalio supratimo.“ 

Norint sėkmingai plėtoti kūrybos verslą, paprastai nepakanka vien kūrybinių idėjų, technikos išmanymo – į kūrybą žvelgiant vadybiniu požiūriu galima atrasti daugiau plėtros ir pardavimo galimybių. Taip pat svarbu kurti ir plėtoti savo rankdarbių prekės ženklą – išsamiau apie tai straipsniuose „Šiuolaikiniai vartotojai ir rankdarbių prekės ženklas“ ir „Kas sudaro rankdarbių prekės ženklą?“

Apie kūrinių kokybės reikšmingumą. Kai dizaineris Alexanderis McQueenas (kūrybos paslapčių mokęsis žinomose ateljė) buvo paklaustas, ar nebijo, jog jo kūriniai labiau vertinami dėl išorinių veiksnių, o ne dėl kokybės, atsakė: 

„Tokia rizika egzistuoja. Šiandien žmonės yra tingūs, labiau linkę rūpintis išoriniais dalykais. Taip kur kas lengviau ir reikalauja mažiau pastangų.“ 

Šiuolaikiniai pirkėjai galbūt sunkiau nustebinami dėl didžiulio naujienų, vaizdų srauto, o gaminių kokybę suvokia kaip savaime suprantamą ir būtiną dalyką. Tuomet vieno kūrėjo dirbinį nuo kito kūrėjo dirbinio skiria tik išoriniai veiksniai. Galbūt esamos kūrinių kokybės negalės pasiekti kūrinių imituotojai? 


Kokia yra jūsų mėgstama frazė apie verslą ir kūrybą? Kokia mintis jus įkvepia toliau tęsti kūrybines paieškas ir sėkmingai parduoti savo kūrinius? Galbūt jūsų asmeninė patirtis rankdarbių versle padėjo atrasti įžvalgų, priešingų anksčiau išsakytoms gerai žinomų kūrėjų?


Vilija Butėnienė

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...